Put kolima do mora u Grčku ima brojne prednosti, ali nosi i svima poznate rizike. Svi se pitamo „šta ako nam stane auto?“ Tada nastaje pakao. Vrućina, vi sa decom na 40 stepeni okrećete brojeve, plaćate roming. Da biste predupredili sve poteškoće koja ovakva situacija donosi, a svakoga može zadesiti, pametno bi bilo istražiti ponude i pronaći adekvatnu pomoć na putu kako biste nastavili vožnju do krajnje tačke.
Ove službe su tu da vam pomognu oko kvarova i vrate automobil u funkcionalno stanje, do potencijalnog šlepanja vozila. Većina servisa ovog tipa nudi vam zamensko vozilo dok se vaš automobil ne sredi, ako se rešenje ne nazire.
Sadržaj
TogglePaket traje tokom cele godine
Pomoć na putu može biti korisna ako vozite svakodnevno, živite na selu ili posećujete ruralnije predele. Takvi putevi često mogu biti lošiji, a ako imate starije ili nedovoljno dobro vozilo, mogu biti kobni. No, osiguranje vozila je dobro imati i tokom ostatka godine jer vozilo ne koristite samo kada idete u Grčku, nego i tokom odmora u Srbiji.
Najčešći kvarovi
A koji su to najčešći kvarovi kod korisnika koji su se našli u situaciji da zatraže pomoć na putu:
- Pumpa za gorivo koja doprema gorivo iz rezervoara do motora
- Hladnjak, kao izmenjivač toplote koji se koristi za snižavanje temperature rashladne tečnosti (antifriza) u motoru
- Anlaser koji daje snagu koja pomaže pri paljenju motora, je jedan od češćih kvarova
- Alternator koji služi za punjenje akumulatora i napajanje električnog sistema kada je njegov motor u radu
- Set kvačila je vrlo važan deo automobila koji povezuje dve ili više rotacionih osovina i kao takav vrlo sklon kvarenju
Svi ovi kvarovi mogu biti razlog, a najčešće se odražavaju na:
- Paljenje automobila
- Neophodnu zamenu ili dopunu akumulatora
- Nedostatak goriva
- Šlepanje
- Zamenu guma
Kontaktirali smo odličnog automehaničara iz Ostružnice, koji nam je objasnio da ako dođe do kvara alnasera, auto na gurku opet može da ide. A zanimalo nas je više detalja u vezi sa alternatorom. Kako kaže, najjačešće se ovaj deo kvari kod vozila koja su prešla preko 300.000 kilometara.
Uslovi pod kojima je moguće šlepati vozilo?
Priče sa terena su svakojake. Ipak u nedostatku vremena i tehnološke digitalizacije, trendovi snalaženja polako idu u prošlost. Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima je jasno definisao uslove za šlepanje.
A ovo je spisak stvari koje morate ispoštovati kada ste u situaciji da morate da šlepate vozilo:
1. Na autoputu ili motoputu je dozvoljeno vučenje vozila do prvog isključenja, ali samo pod sulovom da je kvar nastao u toku vožnje.
2. Tokom šlepanja obavezno je uključiti sve pokazivače pravca ukoliko su ispravni.
3. Na oba vozila morate postaviti sigurnosni trougao – Vozilo koje vuče mora imate trougao na prednjoj strani, a vučeno vozilo na zadnjoj strani.
4. Tokom vuče, u vučenom vozilu sme da se nalazi samo vozač koji će po potrebi upravljati.
5. Za vuču neispravnog vozila, možete koristiti uže i rude (krute veze).
6. Ukoliko su neispravni uređaji za upravljanje ili za zaustavljanje, užetom ne smete vući vozilo.
7. Rudom ne smete vući motorno vozilo koje nema ispravan uređaj za upravlјanje, niti motorno vozilo čija je ukupna masa veća od ukupne mase vučnog vozila ako mu je neispravna radna kočnica.
8. Maksimalna brzina tokom vučenja drugog vozila mora biti 40 km/h.
9. Odstojanje između vučnog i vučenog vozila:
- ako se vuče užetom, mora da iznosi 3-5 metara
- ako se vuče krutom vezom, može da iznosi i manje od 3, ali ne više od 5 metara.
10. Automobil smete šlepati i noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti, isključivo ako vučeno vozilo na svojoj zadnjoj strani ima uključena zadnja poziciona svetla ili ako ga vuče vozilo koje pri vučenju koristi žuto rotaciono svetlo.
11. Ne sme se vući motocikl, moped kao i laki i teški tricikl.
Kolima do mora uz koje osiguranje?
Cene svega su svakako skočile, i putarina, i goriva, pa treba dobro izvagadi šta se najviše isplati. Ovo pitanje zahteva iscrpno istraživanje. I opet se neće svi složiti. Neko veruje u AMS osiguranje, dok drugi sa Fb grupe Grčka Info imaju negativna iskustva.
Većina hvali Atlas, pominju se i Tesla, kao i Vozzi osiguranje, ali je ono 18. marta 2024. godine prestalo da radi na našem tržištu.
Ovde možete pročitati o iskustvima srpskih turista u vezi sa putnim osiguranjima tokom putovanja kolima do mora.